2014/09/20

Az IKEA állatos sütiszaggató formákért egyébként is odavagyok, de amikor megláttam ezt az ötletet, egyből tudtam, hogy én is meg fogom csinálni.  




A nemezelésről valószínűleg mindenkinek (aki már csinált ilyet), az jut eszébe, hogy könyékig szappanosan gyúrogat egy köteg gyapjút, és egyszer csak lesz belőle valami... Van egy jó hírem azoknak, akiket ez a kép elrettent attól, hogy ehhez hozzáfogjanak: nem kell hozzá se szappan, se víz, ugyanis tűnemezeléssel készülnek a figurák. 




Azok kedvéért, akik még nem hallottak a tűnemezelésről, leírom röviden, hogy mi is ez a technika. A lényeg az, hogy a tű, amivel összeállítjuk a gyapjúszálakat, egy speciálisan erre kitalált eszköz (hobbyboltokban tudjátok beszerezni). Nem henger alakú, mint egy hagyományos tű, hanem szögletes, és kis bevágások vannak rajta, így ahogy beleszúrjuk a gyapjúba, mindig kicsit beleakadnak a szálak, és ennek köszönhetően nemezelődnek össze. Annak érdekében, hogy a tű ne törjön el, valami olyan anyagot érdemes a munkadarab alá tenni, ami puha annyira, hogy a tű bele tudjon szúródni, és elég vastag ahhoz, hogy ne menjen át rajta (én pl. hungarocellt használtam).





Ezeknek az állatkáknak az elkészítéséhez csak sütiszaggatóra, nemezelő gyapjúra, és tűre lesz szükségetek. Ha beleteszitek a kiválasztott formába a gyapjút, már kezdhetitek is szúrkálni. :D Ha úgy látjátok, nem lesz elég vastag, tegyetek még bátran hozzá gyapjút.




Ja, és még valami: ha idegesek vagytok, meglátjátok, ez az egyik legjobb módja a feszültség levezetésének! ;D



Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése